Selecteer een pagina

 

Adem, Mindfulness & Lichaamswerk training 

 

 

Dit moment is van jou,

en daar begint het, jouw hoe…

Voor mij is het allerbelangrijkste om echte ontwikkelingen in mezelf te ervaren, de HOE. Hoe kom ik tot ontspanning in mijn lichaam? HOE doe ik dat nu? Als jij wilt ontdekken hoe je achter jouw eigen ‘hoe’ kunt komen, dan kan je dat doen met de Adem & Mindfulness-training. Hier ga jij ontdekken HOE je dat doet.

Deze training is een uitnodiging voor jou om bewust te worden van jouw ‘hoe’ en er in op te gaan. Het suggereert dat het heden de plek is waar nieuwe ervaringen en mogelijkheden ontstaan. Door je te richten op jouw lichaam, kun je jouw mooiste methode inzetten, omdat je jouw lichaam altijd bij je hebt – JOUW BODY – Het herinnert je eraan dat de kracht om te handelen en verandering teweeg te brengen in het hier en nu ligt. Dus gebruik jouw lichaam – JOUW BODY – ontdek hoe jij dat doet. Deze training is het begin van iets moois, want de methode heb je elke dag bij je!

 

“Zorg goed voor je lijf, het is

de enige plek waar jij altijd bent.

In het verleden, het nu

en in de toekomst

 

Voor wie?

Heb je te vaak het gevoel dat je met je hoofd – JOUW MIND – in het verleden of de toekomst zit?

Ervaar je in de waan van de dag vaak momenten van druk, spanning of stress in jouw hoofd – JOUW MIND – of lijf – JOUW BODY – ?

Ben je bewust van wat jouw lichaam – JOUW BODY – jouw kan leren?

Heb je soms het idee dat je overweldigd wordt door negatieve energieën?

Wil jij graag meer rust in je hoofd – JOUW MIND – zodat je goede keuzes kunt maken in je werk, thuis of onderweg.

Wil je leren hoe jij je dag energiek  – JOUW INSPIRATION – kunt starten?

Wil je helder na kunnen denken?

Denk je dat ADEM en MINDFULNESS ook iets voor jou kan betekenen?

 

Aan welk moment tijdens de inspiratiesessie heb jij het meeste gehad?

 

  • Bodyscan en de tips.
  • De interactieve oefeningen.
  • Heeft mij zeker geïnspireerd om hier nu zelf mee aan de slag te gaan.
  • De uitspraak dat je moet blijven trainen.
  • De ademhaling op de f…
  • De tips en trucks om toe te passen om bij jezelf te blijven.
  • De ademoefeningen en andere ontspanningsoefeningen.
  • Ffffffff ademhaling.
  • Bodyscan was heel prettig, de ademhaling oefening, doe ik nu bewust praktische gedeelte. Had diepgaander gemogen. Toch heb ik ook veel gehad aan die basis. Gewoon weer goede aandacht ervoor hebben. Maakt dat je in korte tijd wel duidelijke prio’s moet maken.
Deelnemers aan de Adem & Mindfulness sessies

Zorg & Welzijn professionals

Plan een gratis klikgesprek in:

 

Adem & Mindfulness

Workshop Adem & Mindfulness l Organisatie De Binnenvest

Wat een mooie inspiratie bijeenkomst hebben wij gehad van Annelies over Mindfulness en de invloed van je Ademhaling.

Bijzonder om te ervaren dat een goede ademhaling begint met goed uitademen.

Annelies heeft ons getrakteerd op een uur volledig in het nu, met aandacht voor onszelf <3

Gerda

Strategisch Adviseur P&O, De Binnenvest

Korte impressie van de workshop Mindfulness en Ademcoaching van 24 maart 2023 in het Grand Café in de Hanepraij.

Annelies Hulsebosch heeft ons op een enthousiaste authentieke wijze meegenomen in de mindfulness en de adem. Het was een ochtend van voornamelijk ervaren. De reacties na afloop waren o.a. inspirerend, praktische handvaten ontvangen, aanbevelenswaardig, voor ieder wat wils.

Sonja

Adviseur Arbeid en Vitaliteit, Zorgpartners Midden-Holland

Annelies Hulsebosch is een fijne collega en geeft de inspiratiesessies Werkgeluk, Ademcoaching en Mindfulness. Voor de inspiratiesessies zijn we elkaars co-host. Annelies is een grensverleggende en ondernemende professional, met wie het heel fijn samen werken is. Haar unieke en steeds vernieuwende visie en creatieve, open benadering maken haar Werkgeluk en Ademcoaching’s programma echt transformationeel. Annelies weet je snel het vertrouwen te geven waardoor je sneller tot de kern komt. Ze is een bron van inspiratie en begeleidt je met passie naar het (her)ontdekken van je ware potentieel. Haar klantreacties spreken voor zich: Annelies brengt zelfvertrouwen terug en laat mensen zien wie ze werkelijk zijn en wat ze kunnen. Ik beveel Annelies zeker aan als loopbaancoach, trainer en inspirerende kracht. Ze zal jou of je team helpen om met vertrouwen en voldoening de juiste koers te bepalen in je carrière.

Juli 2023

Francis Stroes

Loopbaanprofessional - collega, Frenz coaching & training

Adem- en mindfulness-inspiratiesessie

Tijdens de Week van Vitaliteit heeft Annelies bij ons een introductie gegeven in Adem- en Mindfulness. Annelies heeft ons meegenomen in de theorie en de technieken.

In anderhalf uur tijd hebben we verrassend veel over Adem & Mindfulness kunnen leren. We hebben een oefening met mindfulness gedaan en geleerd hoe we met onze adem voor ontspanning kunnen zorgen.

In de training gaf Annelies ons tips over hoe we met kleine oefeningen snel resultaat kunnen krijgen. Dit waren oefeningen die gemakkelijk toepasbaar waren tijdens het werk.

Er was veel ruimte om te oefenen, en na deze training waren we heerlijk ontspannen. Iedereen was van mening: dit smaakte naar meer.

Annemiek Luinstra

Arboadviseur, R.K. Zorgcentrum Roomburgh

Direct aanmelden, schrijf in!

12 + 6 =

  

Datum & locatie

Hier zijn de gegevens van de eerstvolgende training:

Start datum: Nieuwe data 2024 volgt. 

Tijd: 19:45 uur tot 21:30 uur
Locatie: Torenlaan 1c, Voorhout
Trainer: Annelies Hulsebosch

We starten met een groepsgrootte van minimaal 12 deelnemers. De training gaat door als er minimaal 10 deelnemers deelnemen. 

Laat het me weten als je nog andere vragen hebt!

 

 

Verwachting?

De verwachting van de training is dat je door dagelijks ongeveer 30 minuten te oefenen, geleidelijk aan mindfulness, ademhaling en lichaamsoefeningen kunt integreren in je dagelijks leven. Het is belangrijk om te begrijpen dat het doorbreken van oude patronen en het aanleren van nieuwe gewoonten tijd en inspanning vereist. De training is ontworpen om kleine en haalbare stappen te nemen, zodat je op een comfortabel tempo kunt groeien.

Door regelmatig te oefenen en de geleidelijke opbouw van de training te volgen, leg je een stevige basis om mindfulness, ademhaling en lichaamswerk effectief toe te passen in je dagelijks leven. Het is normaal dat het even duurt voordat je de voordelen van deze technieken ten volle ervaart, maar met consistentie en toewijding zul je merken dat ze steeds natuurlijker worden en positieve veranderingen teweegbrengen.

 

Kosten

De kosten voor de training van 8 avonden en een stiltedag bedragen € 450,-, inclusief een boek met lesstof, toegang tot de online leeromgeving, audio’s, een inspirerende locatie voor de stiltedag, en een lunch tijdens de stiltedag. De prijs is exclusief BTW.

Er zijn werkgevers die de training vergoeden als onderdeel van scholing of verzuimpreventie. Dit betekent dat sommige werkgevers mogelijk de kosten van de training voor hun werknemers willen betalen. Als dit het geval is hanteren wij een andere prijs. Neem contact met mij op voor meer informatie.

Daarnaast is er de mogelijkheid om in overleg de kosten in twee termijnen te betalen.

Bij de bodyscan meditatie is jouw lichaam – JOUW BODY – het onderwerp van meditatie. Deze meditatie brengt je uit je hoofd in je lichaam. Veel mensen leven veel vanuit hun hoofd waardoor ze minder contact maken met hun lichaam, terwijl het lichaam zoveel eerder signalen geeft dan JOUW MIND.

Het doel van deze meditatie is om aandacht te hebben voor je lichaam en te voelen wat en waar je iets in je lichaam ervaart. 

3 voordelen van een bodyscan meditatie

Contact met je eigen lichaam

De bodyscan meditatie is een meditatietechniek om het contact met je lichaam te herstellen. Door je echt bewust te worden van hoe je lichaam voelt krijg je meer contact met de diverse sensaties in je lichaam. Sensaties die je wellicht nooit eerder gevoeld hebt, of waar je nooit zozeer over nagedacht hebt. Je leert hierdoor beter aandacht aan je lichaam te besteden, vriendelijker naar je lichaam te worden en meer daadwerkelijk in je lichaam te leven. Je leert je lichaam beter kennen, waarderen en accepteren.

Loslaten van spanning en stress

Bij de bodyscan meditatie ga je ieder gedeelte van je lichaam systematisch langs. Je ademt een aantal keer in naar en uit van het gedeelte waar je op dat moment bent, waarna je het loslaat en je je aandacht op het volgende gedeelte richt. Op het moment dat je de sensaties, gedachten en beelden – die je associeert met dat specifieke gedeelte van je lichaam – los laat, laten de bijbehorende spieren ook los. En de spanning die in die spieren is opgebouwd komt daarbij ook los.

Beter communiceren

Uit onderzoek blijkt dat mensen die mindful zijn, beter communiceren. Dat wordt waarschijnlijk veroorzaakt doordat ze goed kunnen luisteren en niet direct met hun oordeel klaar staan. Daarnaast blijkt dat mindfulness helpt om meer compassie met anderen te hebben. Klaarblijkelijk is het zo dat inzicht in je eigen lijden je ook helpt om mee te voelen met de problemen van anderen.

Meditatie Lichamelijke gewaarwordingen

Deze meditatie is gericht op lichamelijke gewaarwordingen. Hier wordt de aandacht gericht op sensaties in het lichaam. Dat kunnen zowel puur fysieke gewaarwordingen zijn zoals het contact met de zitting van de stoel, als emotionele reacties zoals spanning in de borststreek.

Als een bepaalde lichamelijke gewaarwording op de voorgrond staat wordt daar de aandacht op gericht totdat de aandacht getrokken wordt door weer een andere gewaarwording. De instructie is steeds het opmerken en toelaten van aanwezige gewaarwordingen in de lichaamsdelen zonder er iets aan te willen veranderen.

Naast de ademhaling en lichamelijke gewaarwordingen kan men in de meditatie de aandacht richten op geluiden, op gedachten in de vorm van woorden of zinnen (innerlijke spraak) en op gedachten in de vorm van beelden (herinneringen, fantasieën). Keuzeloze aandacht is een andere meditatieoefening, waarin de aandacht breed is en alles omvat. Er is geen vast aandachtspunt. Men stelt zich volledig open voor wat er zich in het bewustzijn aandient en weer verdwijnt zonder iets te doen.